donderdag 19 oktober 2017

21 bestralingen en 21 zegeningen ?

21 zegeningen?
Na de operatie moest ik 21 x bestraald worden. Ik had dit (gelukkig) nog nooit meegemaakt en wist ook niet goed wat me te wachten stond. Ik had van iemand gehoord dat zij –bewust- elke dag naar iets zocht om voor te danken. Ik nam mij voor om óók elke dag mijn zegeningen te tellen. Óf het mij gelukt is?

Hier volgen mijn 21 bestralingsdagen:
1   1 “ze” hebben de kanker heel vroeg ontdekt
 2    Kortere reistijd want ik mag naar Dordrecht voor de bestralingen i.p.v. naar Leiden: scheelt per dag minstens twee uur reistijd
3     Elke dag is er iemand die me rijdt en vergezelt
4    In het ziekenhuis hebben ze heerlijke cappuccino
 5    Het is maar twee keer uitgelopen, andere keren soms eerder geholpen dan de genoemde tijd
6   6   Elke dag minstens één kaart of brief
  7   Ik kreeg om op te sterken een biefstukje van twee buurvrouwen
8   8   Mijn bovenramen zijn door de buurman gezeemd
  9   Dit is een slechte dag voor mij en hoe ik ook zoek ik kan het niet opbrengen om een zegening te vinden………
10.   De planten buiten worden door de buurvrouw van water voorzien
11.   De radiologen zijn heel vriendelijk en empathisch
12.   In de wachtkamer ligt een legpuzzel waar de wachtenden gretig gebruik van maken: roept goedeherinneringen op
13.   De medicijnen tegen de misselijkheid werken
14.   Er staat een biddende gemeente om mij heen
15.   Familie, vrienden, collega’s, leerlingen die voor mij bidden
16.   ………………… ik kan het niet opbrengen om er één te noemen / te zien
17.   Mensen die voor mij koken en zo een heerlijk tafeltje dekje voor mij zijn
18.   Een schouder om bij te huilen op deze dag
19.   Géén enkele dag ziek of te beroerd geweest, zodat de bestralingen door konden gaan
20.   Boeken, bloemen, ballonnen en chocolade van alles werd me ter bemoediging toegestuurd
21.   Geen open wonden tijdens de bestralingen

Toen was deze marathon voorbij:
De Heere geeft mensen aan elkaar en dát heb ik ervaren!

Het was heel zwaar, maar ook dit is weer achter de rug.  Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten