zondag 19 maart 2017

Wikkie - de - wak - wak





Inmiddels zijn er weer twee weken voorbij. Er is veel gebeurd en er is nog meer gaande. Het is, merk ik lastig, om er over te schrijven omdat het heel veel met me doet. Emotioneel. En dat maakt dat ik minder energie heb en ook minder fut om te schrijven. Dát op zich vind ik al een irritante constatering. Aangezien schrijven mijn uitlaatklep is: normaal gesproken dus en nu blijkt dat dát niet werkt of maar gedeeltelijk werkt.

Ik besluit dan ook om deze keer wat “wikkie-die-wak” dingen te schrijven oftewel steekwoorden, vragen en fragmenten waar ik mee bezig ben met mijn “peuten” en “gogen”. Bedenk als je onderstaand leest dat ze (de peuten en gogen) mij inmiddels al heel goed door hebben in de zin van: “zó, DIT is precies wat ik voel-denk en bedoel”.  Soms zelfs eerder hardop zeggen wat ik nog niet durf te benoemen. Is ook behoorlijk confronterend dussssssssss……

  • ·         Vind ik dit leuk?
  • ·         Waar willen “ze” heen?
  • ·         Wat bedoelen ze nu? Grijs is grijs, toch? of wil je nu dat ik zeg: er was wit en zwart en dat         is door elkaar gemengd en daarom is grijs nu grijs?! Wil je dat? Oké, krijg je van mij groen       licht….uhm…is groen wel groen of is dat geel met …… #omdenken
  • ·         Er wordt gelachen (gelukkig) en gehuild (dat laatste overigens alleen door mij) J
  • ·         De vulkaan “rommelt” en staat op uitbarsten en wat dan?
  • ·         Er gloort Hoop!
  • ·         Het is eenzaam aan de top en ook in de put, dat kan ik je wel vertellen
  • ·         Ongeacht wat ik zeg of vertel: ze wijzen mij niet af en vegen niets weg en dat maakt dat ik         me veilig voel. Terwijl ze wél de waarheid zeggen en af toe behoorlijk de vinger op mijn           zere plekken leggen  #auch
  • ·         Het is een proces (ik zie het meer als een renbaan of achtbaan)
  • ·         Goed dat je dit aangeeft. -> zo voelt het niet #omdenken
  • ·         Ik verlies de controle en dat vind ik eng
  • ·         De grond onder mijn voeten is drijfzand geworden
  • ·         Ik heb de regie in handen zeggen ze, dat zal waar zijn maar zo simpel is het niet #nogniet
  • ·         Direct na een sessie doe ik geen boodschappen want ik kleun elke keer mis met mijn                   pincode #oeps
  • ·         De lat ligt te hoog en ik moet milder zijn voor mijzelf
  • ·         Alles wat ik van en bij en in mijzelf “stom en fout” vind, vinden zij “goed”. Hoezo, moet ik       anders gaan denken dan ?!
  • ·         Mag ik zwak zijn en is dat dan zwak of juist sterk?
  • ·         Ben ik nu Anja of mijzelf of …… #HELP 
Het gaat allemaal moeizaam op dit moment. Ik merk echter wél dat het werkt , kleine stapjes (te klein nog naar mijn zin - dat is ook een onderdeel van het leerproces). De foto die ik vorige week tegenkwam op facebook is precies waar ik mee bezig ben. Ik kan je vertellen: het is een hele lastige maar ik ga er voor !




PS : dank voor alle support en bemoediging
PS2: in de "opmaak" staat alles keurig netjes gerangschikt; in de lay-out is het een chaos. Géén idee hoe dat kan #ikbennietoveralgoedin :-)



3 opmerkingen:

  1. Heee Anja, iemand noemde pas het begrip "writersblock"... dan is het (tijdelijk? door omstandigheden?) moeilijk om je gedachten te verwoorden, en zéker om ze op te schrijven! Ik vind jouw wikkie-de-wak-wak-wijze heel goed gevonden! Zo kun je de essentie toch prima delen! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanzelfsprekend hè?!
    Trouwens óók een mooie tekst bij het gele bloemetje hierboven!
    Enne... is grijs een kleur?
    Bestaat pastelgrijs?

    BeantwoordenVerwijderen