woensdag 1 maart 2017

op de helft van de helft 😊 😊





Dinsdag 28 februari reed ik onder begeleiding van de regenboog naar mijn afspraken.
Hoe mooi is dat?! God bemoedigde mij.  Ik was namelijk zoals gewoonlijk weer eens op van de zenuwen. Ik wilde aan gaan geven dat ik één onderdeel van de therapie niet wilde. OEPS! Je kunt je voorstellen dat ik drie dagen stress en vier nachten slecht geslapen heb, maar dat éne dingetje ging over mijn grens. Ik heb mijn handen al meer dan vol met alles wat ze aan het doen zijn: het slopen van muren om mijn hart ;-)

Bij de maatschappelijk werker kwam het ter sprake en zij zei: goed dat je dit aangeeft. Ja, klinkt mooi, maar ik moet het nog gaan doen en wat gaat hij (de fysiotherapeut/haptonoom) daar van vinden? Belemmert het mijn traject? Vindt hij het "stom", zijn nog maar enkele gedachtes en zwaarden die boven mijn hoofd hingen.

"Hoe is het?"vroeg de fysiotherapeut, toen ik binnen kwam. "Zenuwachtig want ik heb een probleem". Zo! Dat was er uit...... de rest ging redelijk snel en zijn antwoord? "Héél goed dat je je grenzen aangeeft. Het gaat om jou! Jij bepaalt wat er gebeurd. Pfffffffffff...... De rest van het uur ging er over wat ik allemaal gedacht en gevoeld had :-)

Op weg naar huis , zeer opgelucht, zag ik ineens een prachtige scheve boom staan. Had ik de regenboog-foto al rijdend gemaakt (ja ik weet dat dat niet mag), nu ging dat niet. Maar ik wilde de boom wél op de foto hebben want er kwam de volgende gedachte in mij naar boven:

Die boom. Dat ben ik. Oké,  ik sta scheef. Maar ik lééf!

de parallelweg opgereden en onderstaande foto's gemaakt en deze twee foto's geven exact Anja in een notendop weer.


Het éne moment sta ik wat naar achter en "kruip" ik weg achter de twee die voor mij staan. Zij zijn tenslotte recht en groot en ik ben anders: scheef, zwak, onzeker en kwetsbaar.

Op andere momenten sta ik sterker  en ben ik nog steeds scheef, maar ik ben UNIEK en ik mag er zijn !

                                                                In een wereld
                                                                van perfectie
                                                                en schijn
                                                                sta ik
                                                                scheef,
                                                                kwetsbaar
                                                                en met pijn
                                                                maar ik weet
                                                                dat ik lééf
                                                                en er mag zijn !

5 opmerkingen:

  1. Mooi Anja! Ik volg je vanaf hier en wil je bemoedigen.
    Je bent een kanjer en kwetsbaar en uniek en scheef en prachtig en hartelijk en angstig en een overlever en lief en mijn zusje en geliefd kind van Papa.. En... En... En..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je voor je reactie én bemoediging Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verwoord en wat een prachtige ideeën achter je ondersteunende beeldmateriaal! Ik leef met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gedichtje zeg!

    Alleen... ik vind jou helemaal niet scheef! Maar als jij het zegt...

    Liefs en houd vol!

    BeantwoordenVerwijderen